Aklında Soru Kalmasın!

Eğer aramaların sonuçsuz kaldıysa, talebini karşılamıyorsa veya farklı biz çözüm arayışındaysan, biz sana ulaşalım.

Teşekkürler, Ahmet

Fiba Emeklilik ve Hayat A.Ş.’ye göstermiş olduğun ilgiden ötürü teşekkür ederiz. Müşteri Hizmetleri Ekibimiz en kısa süre içerisinde sana en uygun çözümü sunabilmek adına, vermiş olduğun telefon numarası üzerinden seninle iletişime geçecek.

Ürünlere Göz At
Fiba Emeklilik ve Hayat A.Ş - Bes Planlarımız

BES Planlarımız

Otomatik Katılım ilgini çekmedi mi? Dilersen geleceğini güvence altına almanı sağlayacak BES Planlarımıza göz atabilirsin.

Detaylı Bilgi

İTS - İşveren Takip Sistemi Nedir?

İTS - İşveren Takip Sistemi Nedir?

Otomatik Katılım Sistemi kapsamında işverenler, en az bir emeklilik şirketi belirlemek ve bu şirket aracılığıyla çalışanları için sözleşme yapmakla yükümlüdür.
İşveren Takip Sistemi (İTS) ise Hazine Müsteşarlığınca belirlenen usul ve esaslara göre yürürlüğe alınan Otomatik Katılım Uygulaması çerçevesinde ödenmeyen, eksik veya geç ödenen katkı paylarının kontrolünün ve tahsilatının yapıldığı bir sistemdir.
Fibaemeklilik Kurumsal Platformunda tanımlı şirket yetkili kullanıcılarınız, şirketimizce İşveren Takip Sistemi’ne otomatik olarak kaydedilir.

İşveren Takip Sistemi’ne Giriş Nasıl Yapılır, İzlemen Gereken Adımlar Neler?

  • İTS uygulamasına giriş yapmak için öncelikle its.egm.org.tr üzerinden erişilir. Emeklilik şirketi tarafından yetkilendirilen kullanıcının İşveren Takip Sistemi’ne e-devlet şifresi ile giriş yapması yeterlidir.
  • TS portalına başarılı bir şekilde giriş yaptıktan sonra yetkili kullanıcının yetkilendirdiği firmaların listesi görüntülenir. Bu listede işlem yapılması istenen firmaların seçilmesi için “Görüntüle” butonuna tıklanması yeterli olur.
  • Sözleşmeyi seçtikten sonra “Sözleşme Detayları ve Tahakkuk Fişi Oluşturma” adımına geçilir. Bu adımda; seçili olan döneme ait çalışan bazında tahakkuk detayı, önceden oluşturulmuş fiş listesi ve yetkili kullanıcıya yapılmış olan bildirimler yer alır.
  • Sözleşme bilgilerinin yer aldığı bu bölümde, otomatik katılım dönemi seçildikten sonra “Sorgula” butonu aracılığıyla seçilen sözleşmenin detaylı bilgileri ekrana gelir. Ödenmiş katkı paylarını görüntülemek için ayrıca “Ödenmişleri de görüntüle” seçeneği de mevcut.

Tahakkuk Fişi Nasıl Oluşturulur? Şartlar Neler?

  • Tahakkuk fişi oluşturabilmek için en az bir kayıt seçilmeli, çalışan ücretinden kesinti durumu belirtilmeli ve “Getiri Kaybı Hesapla” butonuna tıklanmalıdır.
  • “Tahakkuk Fişi Oluştur” butonuna tıklayarak fiş oluşturma işlemini gerçekleştirilir. Bu aşamadan sonra fiş bilgi ve detaylarının bulunduğu bir sayfa ekrana gelecektir. Bu sayfada aynı zamanda, ilgili sözleşme için aynı dönemde oluşturulmuş fiş listesi ve yapılan bildirimler de yer alır.
  • Bu işlemleri, belirtildiği sırada yapılmadığı takdirde, sistem uyarı ve hata verir.
  • Sayfanın alt bölümünde, oluşturulan fişler vardır. Bu fişler, kaydedilebilir ya da kullanım amacına göre yazdırılabilir.

İşveren Takip Sistemi ile ilgili detaylı bilgilere buradan ulaşabilirsin.

İşveren Takip Sistemi’nde Tahsilat İşlemleri

Otomatik Katılım Sistemi çerçevesinde çalışanların ücretlerinden prime esas kazancın en az %3’ü oranında katkı payı hesaplarına aktarılır. Bu doğrultuda;

İşveren tarafından ödenmeyen, eksik veya geç ödenen katkı payları İTS üzerinden işverene raporlanır ve ITS’de kayıtlı olan işveren yetkilisine güvenli elektronik iletişim araçlarıyla bilgi verilir.

  • İşverenler bu bilgilerin sunulduğu tarihi takip eden ayın sonuna kadar ilgili katkı payı tutarlarını ve emeklilik şirketi tarafından hesaplanmış çalışanın getiri kaybını emeklilik şirketinin hesabına öder.
  • İşveren ödeme yapmak istediği tarihte katkı payı tutarlarını ve getiri kaybını İTS üzerinden öğrenir.
  • Sistem tarafından üretilen tahakkuk numarasını kullanarak EGM’nin bankaların kullanımına sunduğu web servis aracılığı ile aynı gün ödeme yapması esastır.
  • İşverenin ilgili tutarları belirtilen süre içerisinde ödememesi durumunda İTS’ye kayıt olan işverenler için İTS üzerinden ikinci bir bildirim yapılarak 1 ay ek süre verilir.
  • İkinci bildirimde, tutarların belirtilen süre içerisinde ödenmemesi durumunda, başka bir bildirim yapılmadan 9 Haziran 1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu’na göre icra sürecinin başlatılacağı belirtilir.

Tahsilat Takip Süreci Nasıl İşler?

  • Öncelikle çalışanların prime esas kazançlarının %3’ü oranında kesilecek tutarlar hesaplanır. Hesaplanan bu tutarlarla işveren olarak ilettiğin tahsilat tutarları “Otomatik Katılım Dönemi” kapsamında hesaplanır.
  • Bu tutarların mevzuatta belirtilen süreye uygun olarak ödenip ödenmediği kontrol edilir.
  • İşverence ödenmediği, eksik veya geç ödendiği kararlaştırılan tahsilatlar için İTS tarafından tahsilat takip süreci başlatılır.
  • Ödenmeyen, eksik veya geç ödenen katkı payları İTS aracılığıyla işverene raporlanır ve elektronik iletişim araçlarıyla gerekli bilgi verilir.
  • İTS üzerinden çalışanın ücretlerinden kesilmediği beyan edilen katkı payı tutarları, tahsilat takip sürecine dahil edilmez.
  • İTS üzerinden çalışanın ücretlerinden kesildiği beyan edilen ile beyan süresi içinde hiç iletilmeyen veya İTS’ye kayıtlı olmayan işverenlerin çalışan ücretinden kestiği katkı payları, işveren tarafından ödenmediği ya da eksik ödendiği kabul edilir.
  • Beyanlar kapsamında; ödenmediği, eksik veya geç ödendiği kabul ve tespit edilen kayıtlar ile getiri kaybına ilişkin bilgiler İTS üzerinden işverenlerin bilgisine sunulur.
  • İşverenler, bilgilerin sunulduğu tarihi takip eden ayın sonuna kadar İTS üzerinden öğrendiği, katkı payı tutarlarını ve çalışanın hesaplanmış getiri kaybını, emeklilik şirketinin hesabına öder.
  • Daha sonra işverenin, sistem tarafından üretilen tahakkuk numarası ile bankaya ödeme yapılması gerekmektedir.
  • İşverenin ilgili tutarları, belirtilen süre içinde ödememesi durumunda, İTS üzerinden ikinci bir bildirim yapılarak 1 ay ek süre verilir. İkinci bildirim sonrası belirtilen süre içinde de ödeme yapılmazsa İcra ve İflas Kanunu’na göre icra sürecinin başlatılacağı belirtilir.

Tahsilat Takip Sürecinde Emeklilik Şirketlerinin Sorumlulukları Neler?

Tahsilat takip sürecinde; emeklilik şirketlerinin işverenlere karşı birtakım sorumlulukları bulunur. Bunlar;

  • Sözleşme yapılan işverenin, İşveren Takip Sistemi’ne kayıt sürecini başlatmak ve işverene gerekli geri bildirimlerde bulunmak,
  • İşverenin bilgilerinde değişiklik olması durumunda, bu bilgilerin güncellemesine aracılık etmek,
  • İşverenler tarafından ödenmeyen, eksik veya geç ödenen tutarlardan dolayı oluşan getiri kaybının aynı gün ödenmesi için EGM ile bankalar arasında gerekli entegrasyonun sağlanması,
  • İşveren tarafından ödenmeyen, eksik veya geç ödenen tutarlar için güncel getirinin hesaplanması,
  • Gözetime Esas Verilerin zamanında doğru ve eksiksiz bir şekilde gönderilmesini sağlamak,
  • Katkı paylarına yönelik işlemlerin hatasız yürütülmesini sağlamak ve işverenden kaynaklı sorunlar nedeniyle çalışanın mağdur olmasını önlemek,

olarak sıralanabilir.

Tahsilat takibi ile ilgili detaylı bilgilere buradan ulaşabilirsin.